Hejdå°!

Ha det bra för nu drar jah !

17 h. kvar.

Om 17 h. och 15 min ska vi som ska vara med på ridlägret träffas. Klockan 12.00 ska vi samlas och från landet på morgonen åker  vi klockan 8 kommer hem till Älta 9 och har då på mig 1 h. och 30 min att packa de sista och åka till sickla och handla ridstrumpor det gör vi iof. på vägen till Ekerö där ridlägret äger rum :)
Snart har jag packat det jag har här på landet och mom&pap står och gör pizza. På förmiddagen åkte jag och pappa och spelade golf. Pappa sänkte sig från 12,5 till 11,7 igår när vi åkte och idag sänkte han sig från 11,7 till 10,8. STOLT över min pappa!!! De flesta vet kanske inte vad  det här betyder med det är handdikapp och det är inte så lätt att sänka sig så här mycket, dessutom var det någon månad sedan han spelade och vi hade inte ens värmt upp eller slagit lite innan .. Själv presterad jag Bra i går och idag var det väll halv dant. Efter golfen blev det massor med handling. Jag kan inte riktigt kalla det shopping... Vi handlade lite olika saker, trosor, strumpor, hyrde släp till bilen, toffsar, öronproppar, solkräm, skavsårplåster... Det mesta inför min resa imorgon :)

Nu ska jag och plocka bort handdukar och annan packning som jag har slängt över hela köksbordet xD

PoK
Ses om länge. den 6/8 blir det nog ett långt inlägg :)

Iväg snart igen.

Igår åkte Amanda hem, vi har haft jätte roliga dagar här ute + fint väder. I vattnet är det nu 21 grader, skönt. Idag kommer mormor och morfar på lunch och sedan ska vi bara vara själva tills jag ska åka igen. Jag ska åka på ridläger den 29 och kommer hem den 3 sen den 4 ska jag till Thessis landställe med några andra. Där är vi tills den 6 så ni kommer nog inte se mycket bloggning på någon vecka. Imorgon åker vi eventuellt hem på eftermiddagen för jag måste packa massor som inte finn här ute på landet.
Jag måste äga att det är jätte skönt att var här ute själva även om det är roligt att ha gäster här. Mamma och pappa brukar alltid vara noga med att vi ska väldigt mycket tid här ute själva men i år blir det inte så. Efter att vi har byggt om och det blev först beboligt efter midsommar har alla gäster varit tvugna att komma tajt. Annars brukar vi redan börja bjuda ut vissa på våren .

Nu ska jag ut och äta frukost på bryggan med pappa. Mamma sover xD<33

Ha det bra i den underbara värmen vi har fått. B-)

Sebastian Kranz

Jag och Amanda satt och kollade lite på youtube och så satt vi och lyssnade på sebastian i finalen. Jag säger bara gå i på http://www.youtube.com/watch?v=hezXpwRbUHc&feature=related och klickan fram till 1:14 ...   lyssna på det skriket ;) :)

GÖR DET BARA!

Hemma bäst!

Igår klockan 14.30 kom jag till centralen. Pappa stog då och väntade på mig, vi åkte och hämtade backspeglar till Isaks moppe ( de har blivit stulna ) där såg jag även en SNYGG kille xD  Vi åkte vidare till McDonalds för min lunch jag köpte innan vi hoppade på bussen som tog oss hemåt blev inte så lyckad. Jag köpte en kycklig-baugette som kerstin som tur va la i en påse. När jag skulle ta upp maten ur min väska var HELA påsen fylld med kycklingröran :O    Och baugetten var jätte mosig och äcklig. Så lunchen fick bli godis xD Jag måste även på peka att luftkonditioneringen var trasig i bussen och de hade inget förnster man kunde öppna så vi satt i 4 timmar sammanligt i c. 40 grader. Det var ruskigt äckligt, alla svettades så det rann och det STANK! Där inne fanns inte heller någon luft så man höll även på att svimma. När det var 10 minuterkvar till slutstationen ( centralen ) så roppade PUCKO-chaffisen ut att vi där bak kanske kunde öppna takluckan så det kom in lite luft. NÄR DET VAR 10 MINUTER KVAR. LITE sent kanske??   Aja. Jag måste ju berätta lite om det roligt också så här kommer lite om varje dag...

Vi åkte den 20 och kom fram vid 16. Kerstin och hennes mamma stog då och väntade på oss... Bussresan hade gått galant och lite mysigt var det också för det regnade :) När vi kom fram till Kerstins hus, cirka 15 min. från tranås i småland så blev det rundtur på huset/n de hadde nämligen 2 hus. Vi bodde i gäststugan. Båda var husen var jätte fina :) Vi gick och la oss hyfsat tidigt .

Den 21:   Vi åkte klockan 10:30 till Tranås för en lite shopping tur. Jag handlade jätte mycket fina saker. (Hoppas jag kan lägga in bilder ) Det var massor med REA så jag köpte 3 klänningar, 30:-, 65 :-, 75:-.... SUPER FINA... Dessvärre i typ storlek Large men jag ska sy in dem ;)     Det blev också en del presenter. Till lunch åkte vi hem och på eftermidan blev det '' Rocy'' Det var någon leksak man åkte på efter båten. Mycket roligt.... Tassi och jag flög av 3 gånger så till slut gick hon upp i båten men jag fortsatte köra med madde. ;) kulkul ...      Middagen var god med grillar kött :)

Den 22: Dagen skulle bestå av en lite utflyckt till en ö i sommen ( sjön Kerstins landställe låg vid ). Där blev vi bjudna på lunch och spanade in lite killar :) Vi åkte senare oå eftermiddagen hem och solade, badade och åkte vattenskidor =)
Packning gjorde vi på kvällen och somnade tidigt.

Den 23:  Vi gick upp tidigt och städade och packde ner det sista. Klockan 10:20 kom bussen och bussresan har jag ju redan berättat om xS .

Nu kommer snart BÄSTIS och vi ska ha det super mysigt själva med ''' mor och par'' i några dagar :)<33
 nu ska jag gå och borsta tänderna .

P.s. Kan tyvärr inte lägga in bilder från resan för har glömt sladden som går från kameran till datorn hemma :(  SKa försöka få tag i den på någt sett. Eventuellt köpa ny x(

Ha det bra i den UNDERBARA värmen :)<3 PoK

Småland, here we come ;)

Nu sitter jag hemma i älta och väntar på att madde och tessi kommer. Vi ska åka till centralen och därifrån åka buss till kerstin, så jag kommer hem den 23 igen och då blir det mer bloggande. Nu måste jag gå ha det bra !

Stark saknad.

Nu sitter jag i soffan och längtar så pip mycket efter Amanda, jag har nog aldrig längtat så här mycket efter en kompis.
Det måste vara 3 månader sedan vi sågs. Men jag får träffa henne den 24 ( en evighet tills dess ).

Snor PoK av amanda ( Pussokram )

PoK

Stekos, gott.

Nu sitter jag, Isak och Sara i soffan. Varför jag valde rubriken Stekos, gott är för att mamma och pappa steker vego färs, det ska bli fajita idag ( som taco fast det ska vara med kyckling, fast vi använder idag vego färs ). Vi har även sagt hejdå till Peter och hans familj, VI satte oss direkt i bilen och åkte in till Nynäshamn där åt vi på en restaurang som liggen längs hamnen . Jag åt vegetariskt, tyvärr smakade inte maten mycket. Men de andras mat tror jag smakade ganska gott, tyvärr ingen höjdare. Jag blev lite besviken för vi har ätit där många gånger förut och då smakade det riktigt gott. Efter maten åkte mamma och pappa och handlade och vi ungdomar gick och strosade runt lite på stan.
Imorgon kommer vi vara 14 personer. 5 killar och resten tjejer. Det kommer vara 6 vuxna och resten barn, alltså kommer jag inte ha någon tid att blogga tyvärr.

Ses senare!

Gäster.

Idag har vi haft fulölt upp, igår kväll hämtade vi Sara :) Vi åt god middag och somnade sedan, Isak och jag tog även ett kvälls dopp. Imorse vaknade vi tidigt av ingen luft och JÄTTE varmt. Mamma och pappa åkte och handlade och vi andra låg på bryggan och solade, fresten har vädret varit jätte bra idag.
Klockan 14 kom Pappas bästa kompis och hans familj, då blev det barnpassande... Lisa 6 år och Kalle 4 år.
Sara testade vattenskidor ( vilket inte gick så bra ) ^^. Till middag åt vi hemlagade hamburgare med majskorvar och grillade nektariner, det var också många andra tillbehör. gott. Imorgon åker Peter och familjen hem, det blir kanske lite tomt, för vi har typ varit 9 pers och fler i några veckor nu .

Nu ska jag gå ut till dem vuxna nu och prata lite.
Ha det bra! ;-)

fint väder!

Idag har vädret varit strålande. Tyvärr kan inte den hemiga personen komma, jag kan avslöja att det var en kill kompis till Anna som jobbar på brandstationen i nynäs. De skulle nämligen göra någon övning och hade då tänkt att åka förbi och hälsa. Nu hade de fått fullt upp och inte kunnat komma. Men, men vädret är super, solen strålar och det är nästan vindstilla. På förmiddagen körde jag, isak, anna och Niklas till en strand en bit bort. Vi kastade boll och efter ett tag åkte vi hem, det var kallt i vattnet , haha :) Ikväll kommer också Sara som jag lärde känna i Egypten hit till mig :) Klockan 19.49 kommer hon till södertälje syd.  Det ska bli jätte roligt.
Juste, jag har nog inte berättat att jag ska till Lettland den 1 spetember. Jag, min favorit Madde, två killar i min klass och någon från en parallel klass ska dit. Vi ska vara borta i ungefär en vecka och det kommer vara vi 5 från svrige, 5 stycken från Tyskland, Lettland, Litauen och från något mer land. Vi ska då prata engelska hela tiden och vi ska även få testa att leva utan el, det betyder att vi kommer sova i tält och typ fånga våran egen mat  .... haha, lite hjälp får vi nog av vuxna iof. Så nu ska jag hämta ut mitt pass så fort vi kommer in till stan, för mitt gamla har gått ut. Jag behöver också köpa sovsäck, liggunderlag och massor med annat :-)

Nu ska jag gå och spela kort. ha det bra !
Och än en gång GRATTIS AMANDA! <3

Mys,mys :)

Idag är det ingen vanlig dag för det är MIN BÄSTA KOMPIS födelsedag , HURRA, HURRA, HURRA!!!!
Grattis Amanda på din 14:års dag :)<3

Jag måste erkänna att jag är SÅ avundsjuk på henne, hon har ju allt, snygg, söt, snäll, gullig..... jag skulle inte få plats med alla bra egenskaper hon har, på den här sidan. Och det bäst av allt är att HON gillar mig :) (förhoppningsvis :O haha^^ )   Jag är såååå glad att jag fick lära känna dig och att vi har blivit så bra vänner. Det enda nu är att vi inte får glida ifrån varandra. Det blir lätt så när man går i olika skolor och har olika intressen :( Så nu, ta åt dig all ära och skriv ingeting om att det inte stämmer, för det GÖR det!

Pussokram

Vattenskidor.

Nu har ellen åkt, men, Anna och Niklas har kommit. Nu lät jag taskig, nej , det är faktiskt riktigt ROLIGT :)<3
Vi har åkte vattenskidor och suttit i solen hela eftermiddagen. Till lunch åt vi av pastasallad som var kvar från Annas 25:år fest . Gott. Och nu till middag blir det köttspett med färsk potatis. Imorgon ska vi hämta Sara :) Klockan 19.49 kommer hon till stationen i södertälje, vi valde att hon inte ska hoppa av vid centralen utan innan hoppa av vid södertälje, det är närmare och mindre. Imorgon kommer oxå en hemlig gäst. vill inte skriva namnet för mamma och pappa vet inget än. Det ska bli riktigt roligt, har inte träffat den på länge, den är snäll :) Haha, den kommer nog komma med båt och grannarna kommer prata om det här länge, för när något händer här så blir det prat om det länge, haha... det händer ju aldrig något här så när en båt åker förbi låter det Aåhh, kolla EN båt!!  haha :)

Nu ska jag sätta mig med Anna och kolla på massor med bilder när jag, Isak, Anna och Niklas åker vattenskidor.

P.s. Pappa ska typ opereras för han har fått en JÄTTE djup och stor sticka in i foten så det har blivit inflamerat :O

byebye

Fiske :)

Nu har våra gäster kommit och det har varit en hel del fiske, ellen fick upp en gädda på metspö. Ellen och jag fick även upp en abborre om var 2,5 dm. Så igår vart det aborre till lunch :) smaskens... Vid 15 tiden åkte vi till Anna som fyllde 25 år igår. GRATTIS KUSIN!  Så när vi kom dit var bara vi och failjen alfheims där, vi hjälpte till att plocka upp mat som catering firman kom med. vid 19.00 kom resten av gästerna som vi hälsade lite på en del och sedan begav vi oss hemåt. Det skulle komma 60 gäster så vi åkte in alla kom ( det flesta kom vid 19.30 ). Anledningen att vi åkte var att gästerna var hemma själva på vårat land så vi åkte hem och fick ännu mera middag. Vi hade ätit massor hos Anna :)
Efter middagen igår fiskade vi ännu mer. Juste jag glömde en sak , När vi stog och fiskade innan annas fest fick jag e gädda som jag tappade precis framför bryggan :(  Men men, alla såg den iallafall för jag hade den högt upp i luften :)

Nu ska jag gå och äta frukost.
Lite virrigt inlägg, men jag vaknade för 11 minuter sen :O

Kort och snabbt inlägg ;)

Som ni vet får det bli ett litet kort inlägg :)
Ellen Magnus och Lillemor har kommit och vi har ätit räkor, aioli och färskt bröd :) det blev också abborre som jag fiskade igår :)
Efter lunchen blev det båtur till nynäshamn och glass där :)

Bloggar snart igen .
Nu ska Ellen komma upp på vattenskidor , vilket hon ej lyckades med förra året :(
Och sedan ska vi åka RING :D

Puss&kram

den årliga båtturen :)

Igår satte vi oss i båten klockan 10, vi skulle åka ``Den årliga Båtturen´´ ;) Varje år sedan vi hade köpt landet har vi atgit våran lilla båt och puttrat runt hela ön .. I år fikade vi och hade med oss en stor godispåse, ett år tror jag vi åt lunch och sen har vi det varit lite variation ;)
Har tagit massor med bilder, så jag ska ta och lägga ut några så fort jag får tid :)
Nu sitter de andra i familjen och äter frukost, ska nog göra det jag med. sen ska pappa och jag åka in till hamnen och köpa 2 kg räkor och en hel sida lax :) Råkorna ska ätas idag till lunch och laxen ska pappa och jag grava ( Lycka till, till oss ) vi vet ej om det kommer gå bra, vi har aldrig gjort det ... Men vi ska be om mormors gamla recept som är GUDOMLIGT! och jag ska även göra en gravlax-sås till :)         Juste till lunch kommer Ellen och Magnus, ellen stannar till Lördag/söndag och imorgon kommer även en annan familj på besök, de stannar till söndag och sen på söndagen kommer en ny familj :) och plus det ska vi på fest på lördagen hos min kära STOR kusin anna 25 år :) så då kommer den familjen ( Hjerth heter dem ) få vara själv här på landet ;)
Så dagarna fram över kommer nog vara ganska fulla, men ska försöka blogga så fort jag får tid + lägga upp bilderna sen igår :)

Gomorgon fresten :)
solkramar Mimmi

Nå, vad tyckte ni?

Jag måste säga att det där tog ett tag för mig att fixa alla bilder. Jag hade inte bilderna på min dator, så först fick jag skicka bilderna till min dator och jag som precis har bytt till Mac har inte min vanliga hotmail så jag fick fixa ett nytt mail konto :S
Men men, nu är det fixat.
Just nu är det mycket sjukhus i våran familj, mamma och pappa är på väg in till sjukhuset. Mamma har antagligen ett KRAFTIGT ryggskott, eller något liknande. Så nu har hon ätit IPREN dygnet runt i nästan 6 dagar. Hon ska nu till sjukgymnast som sedan ska kontakta en läkare.
Här är vädret jätte dåligt. Regnet öser ner och när det är sådant här väder är det inte speciellt roligt att vara här på landet  :(

Hoppas ni har det roligare än mig!
Nu ska jag lägga mig och läsa tror jag .
Ha det bra . Puss

Landet nu och då!

Här kommer lite bilder! Jag har valt att bara lägga ut bilder utifrån för inifrån får bli en överraskning för dem som inte varit här!
Landet förut
så här såg landet ut när vi köpte det!

Och så här såg sjöboden och bryggan ut innan renovering!

och nu UPP TILL BEVIS!!!
landet nu !
så här ser det ut nu !! :)

och här en till bild!

Så, vad tycker ni då ? Komentera!!!

grått, mulet, kallt.....

Vädret är inge vidare, jag har precis spelat lite achtung die kurve med isak och hans kompis TRÅKIGT!
Vi ska snart åka in till nynäshamn och äta lunch. Pappa åkte in tidigt i morse och jobbade, för här kan man ändå inte göra så mycket. Vädret är kasst. Vattnat är kallt. Och fyrhjulingen trasig. På tisdag kommer mammas kompis och hennes familj och på torsdag kommer ELLEN <3

Lovade att ladda upp lite bilder på landet. Det har ju förändrats en del . Så jag ska försöka göra det efter lucnchen :)
Jag har ju inte laddat upp några bilder ännu men det ska jag nog kunna lösa ( det är väl inte så svårt? )

Är vädret lika dåligt i Älta?  :)

Vattenskidor + huvud = limmning

Man undrar nog över min rubrik, och just varför jag valde den kommer ni få veta. men först en liten tillbaka titt sen sist.
Det var 2 dagar sen jag skrev och under de dagarna har gunnar & therese ( min morbror och hans fru ) varit här. Det har varit ganska mycket spelande, de är spel fanataster och hade med sig spel hit . Dagarna har varit slappa och gunnar testa vatten skidor, han kom upp men sträckte låret och hade typ 5 STORA blå/lila/gröna blåmärken och skavsår på låren. Vi har alldrig haft skador p.ga. vattenskidorna men nu har det ändrast . Idag kom Emil hit ( Isaks kompis ) och Gunnar och Therese åkte vidare på deras resa. Runt klockan 14 skulle det bli vattenskidor och Isak skulle börja. Det gick bra och Isak kom upp, vi körde något varv och sen skulle han släppa ena skidan och på något vänster trillar han ( vilket alldrig händer) och han får skidan i huvudet. han säger till mig och Emil som satt i båten att han nog skulle å upp för han hade hela huvudet fullt med blod. Så vi får upp han i båten och ropar på vuxna. De kommer med handukar och alvedon..... de bestämmer fort att det är ett så stort och djupt hack att det behövs sys och Isak sitter där helt orörd och har knappt ont. Pappa, Emil och Isak åker in till Nynäshmans sjukhus där INGA andra passienter var där . Efter 20 minuter är de tillbaka, Isaks huvud ihopp limmat och med en stor godispåse, mumma.
Nu sitter mamma och jag i soffan, pappa lagar god middag och killarna är och badar (?).

Hoppas eran dag har varit lika bra som min (?!) vi har förövrigt haft STRÅLANDE sol och jag har kämpat med min bränna( vilket inte är så svårt ) Jag måste säga att det blev skillnad ;-)
Ha det bra. Nu ska jag hjälpa pappa att duka utomhus.

Onsdag

Undra hur många onsdagar jag har varit med om i mitt liv?! Självklart går det att räkna ut, men har ingen större lust att göra det :-P Onsdagen den 2 juli 2008 så har min dag varit ganska soft, jag och madde gick upp hyfsat tidigt och åt frukost. sedan har dagen bestått av vattenskid åkning, glass i nynäshamn och god mat.

Jag brukar inte läsa modebloggar men jag har mina andra bloggar jag läser regelbundet. så här gör jag lite reklam för dem :)
http://fredrikarothoff.webblogg.se  ( Fredrika, skriver bra och man fastnar lätt framför datorn när man läser )
http://tja.blogg.se ( Maria, skriver en del recept. Jag tycker väldigt mycket om det och försöker ta en el maträtter )
och så klart http://helanohalvan.blogg.se ( Världens bästa Thea, skriver om allt möjligt ;) )
    Tyvärr är Maria ( tja.blogg.se ) i Italien och kommer inte blogga på 2 veckor ;)

Ska nu kolla på lite tv med Isak :)
P.s. Imorgon kommer min moster och morbror , kommer nog inte hinna blogga så mycket

Sol, bad, sömn...

Nu sitter jag och Madde i sjöboden. Vi ska snart lägga oss, för sedan ska vi upp 03 också. För hoppningsvis ska vi ta ett natt-dopp och sedan gå och lägga oss. ( Tror ej det kommer bli av, men ska försöka )
Jag har också pratat lite med SARA <3 ( egpyten Sara ) och vi ska försöka få upp henne hit till sthlm i augusti så hon kan komma hit till landet.
Förövrigt saknar jag mina båda ''Saror'' väldigt mkt, Sara Winegård är utomlands och kommer inte hem än på länge :( och andra sara ( Egypten sara ) har jag inte träffat på snart ett halvt år ...

Idag blev det grillad oxfile, halomi och vårlök med bröd och olika sallader till middag , väldigt gott :)

Ska nu vara lite social med Madde ( få massage XD ) .
ses senare :)

Madde m. familj :)

Igår kom Madde och hennes familj vid klockan 21, det blev då ''rundvandring'' på huset och vattenskidor klockan 22 :), mys.
Vid 23 åkte familjen hem, förutom madde som ska stanna tills onsdag.  Vi somnade efter någon/några timmars prat och klockan 09 kom mamma och väckte oss. Det blev då frukost på bryggan och sedan ett morgon dopp :)  Nu ska vi snart gå och testa fyrhjulingen och kanske lite moppe... Mamma och Isak är på IKEA och pappa och jobbar :)    Jag och madde ligger nu och solar på bryggan, solan skiner och bara några vindpustar kommer då och då, JÄTTE skönt!